وزارت خارجه ایران حملات آمریکا را «نقض آشکار تفاهمنامه» پایان جنگ خواند
وزارت خارجه ایران در بیانیهای که منتشر کرده، حمله آمریکا را «نقض آشکار» یادداشت تفاهم میان دو کشور برای پایان جنگ خوانده است.
این نهاد در بیانیه خود آورده است که حمله آمریکا به «تاسیسات نظارت ساحلی ایران، «نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است.»وزارت خارجه ایران همچنین حمله اسرائیل به لبنان را هم «نقض آشکار بند یک» این یادداشت تفاهم توصیف کرده و مسئولیت پیامدهای این وضعیت را متوجه آمریکا و طرفهایی دانسته که به گفته مقامهای جمهوری اسلامی «به هر نحوی در ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه آمریکا علیه ایران همدستی کنند.»
دیشب فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی انبارهای موشک و پهپاد و همچنین تأسیسات راداری ساحلی ایران را هدف قرار دادند.
سپاه پاسداران هم در پی این حملات اعلام کرد مواضع ارتش آمریکا در منطقه را هدف گرفته است.


